رونق تولید ملی و وظیفه دانش آموزان در قبال رونق تولید ملی

رونق تولید ملی و وظیفه دانش آموزان در قبال رونق تولید ملی

رونق تولید ملی و وظیفه دانش آموزان در قبال رونق تولید ملی

رونق تولید ملی و وظیفه دانش آموزان در قبال رونق تولید ملی

  • ۱
  • ۰

وظیفه دانش‌آموزان، تنها فراگیری معلومات کتاب‌ها و محتوای علمی درس‌ها نیست، بلکه توجه به رشد شخصیت، شکوفا ساختن استعدادهای نهفته، تقویت روحیه خودباوری از وظایف آنان است.

 

دانش‌آموزان ایران اسلامی می‌توانند هم زمان با تحصیل، بذر باور را در زمین بارور دل‌ها بیافشانند و نهال ایمان را در بوستان جان خود بنشانند تا پس از فراغت از تحصیل شاهد شکفتن شکوفه صداقت بر شاخسار وجودشان باشند.

اگرچه دانش‌آموزان قسمت کوچکی از عظمت و اقتدار کشور ایران هستند ولی با توجه به این موضوع که این دانش‌آموزان مخترعان و دانشمندان آینده این سرزمین هستند وظایفی در قبال حمایت از شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی دارند.

دانش‌آموزان که جمعیتی نزدیک به 14 میلیون نفر را شامل میشود می‌تواند در تبیین الگوی استفاده از کالای ایرانی و اصلاح فرهنگ بیگانه تاثیر بسزایی داشته باشند .

دانش‌آموز می‌تواند فضایی با نشاط برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ایجاد کند که اینان مهمترین سرمایه‌های کشور و بعنوان نسل پویا، گام اول را در خانواده‌ها بردارند. تجربه استفاده از دانش‌آموزان بعنوان همیار پلیس در چند سال اخیر خود گواه روشنی بر این موضوع است که آنان می‌توانند سخن اثر گذار در بین خانوده و سطح عمومی جامعه در جهت ایجاد رغبت به استفاده و بهره مندی از تولید داخلی داشته باشند .

دانش‌آموزان قادرند خانواده خود را در خرید مبلمان، مصالح ساختمانی، لوازم تزیینی، اسباب بازی و پوشاک که سالانه میلیونها دلار بصورت قاچاق وارد می‌شود هدایت و رهبری کنند بشرطی که پیام معلم در او قبلا کارساز بوده باشد .

دانش‌آموز می‌تواند فرهنگ برتر شناخته شدن کالاهای خارجی را در برابر تولیدات ملی آن چنان بشکند که رغبت افراد و گرایش آنان به وسایل خارجی برای همیشه به انزوا کشیده شود.

حفظ و حراست از اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در مدارس از اهداف تشکیل بسیج دانش‌آموزی است و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز، رسالتی است که باید در همه روزهای سال دنبال شود.

بیش از 36 هزار دانش‌آموز کشور در هشت سال دفاع مقدس برای حفاظت از کیان اسلامی به شهادت رسیدند که می‌توانند الگوهایی از رشادت شهامت و ایثار برای همسن‌ها و دانش‌آموزان متعهد باشند .

شهید فهمیده علاوه بر داشتن توانایی علمی بالا، با شرکت در مسائل سیاسی از بینش سیاسی بیشتری نسبت به هم‌سن و سالان خود برخوردار بود. باید روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی را از شهید فهمیده آموخت و با صبر و بردباری خانواده خود را در مشکلات اقتصادی همراهی و توقع خود را کاهش داد.

دشمنان ایران در زمان حاضر به برکت خون شهدا توانایی مبارزه مسلحانه با ایران را ندارند و به همین دلیل به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی علیه ملت و دولت ایران روی آورده‌اند. شهید فهمیده یکی از مهمترین سرمایه‌های معنوی ایران اسلامی است که زنده نگه داشتن یاد حماسه این شهید دانش آموز از مهمترین تکالیف مسوولان به شمار می‌رود.

امروز اگر در کشور امنیت وجود دارد بخاطر خون شهدا است که در هشت سال دفاع مقدس درمقابل دشمنان ایستادند و با سلاح ایمان، رشادت و دلیرمردی اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی به تصرف دشمن در بیاید. رسالت و وظیفه اصلی دانش‌آموزان تلاش همه جانبه برای کسب علم و دانش است. امروز دانش‌آموزان در المپیادهای علمی در جهان در رشته‌های مختلف افتخار آفرین هستند. حضور دانش‌آموزان بسیجی و تلاش علمی این قشر موجب نهادینه شدن و آشنایی بیشتر سایر نوجوانان با روحیه و اندیشه بسیجی در فضای علمی کشور شده است. در این برهه از زمان دشمنان با جنگ فرهنگی و
رسانه ای با تکنولوژی روز علیه کشور صف آرایی کرده اند که آحاد جامعه بویژه قشر دانش آموز با الگوگیری از دانش‌آموز شهید فهمیده و شهدای والامقام باید با کسب علم ودانش و پیروی از فرامین و توصیه های مقام معظم رهبری در مقابل دشمن بایستند.

منبع: روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش

  • ۹۸/۰۹/۲۹
  • حجت نیک خواه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی